Κορωνοϊός - Covid19

Εξουσιοδοτημένοι Χρήστες (Μέλη)

Σύνδεση Διαχειριστή

Επισκέψεις

531956
ΣήμεραΣήμερα3
ΧτεςΧτες78
Αυτή τη βδομάδαΑυτή τη βδομάδα151
Αυτό το μήναΑυτό το μήνα81
ΣύνολοΣύνολο531956
IP διεύθυνση:216.73.216.223
Μέλη 0
Επισκέπτες 3

Συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων του 7ου Γυμνασίου στη διαβούλευση για Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις γύρω από το 7ο Γυμνάσιο

Προς κάθε αρμόδιο στον Δήμο Ηρακλείου στα πλαίσια της διαβούλευσης:
 "...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των συνθηκών κυκλοφορίας ευάλωτων χρηστών γύρω από το 7ο Γυμνάσιο, 2ο ΤΕΕ και 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, περιοχή Νέα Αλάτσατα
..."
Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Ηρακλείου με αριθμό 121 (αριθμός πρακτικού 19) και ημερομηνία 25/11/2021

Εισαγωγή

Το σχολικό συγκρότημα του 7ου Γυμνασίου και του 2ου ΕΠΑΛ (2ο ΤΕΕ που αναφέρεται στην απόφαση της επιτροπής ποιότητας ζωής του Δήμου Ηρακλείου δεν υφίσταται) βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο το οποίο περικλείεται από τις οδούς Μονής, Φάνη Κλεάνθη, Νεοφύτου Βαρδαλά και Παναγίας Αλατσάτων.

Τα δύο σχολεία ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το φθινόπωρο του 2002 (με λίγες εβδομάδες διαφορά το ένα από το άλλο) συνόρευαν από βόρεια με αμπέλια και μερικά χρόνια αργότερα έγινε η διάνοιξη της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά.

Επικίνδυνη έξοδος από το 7ο Γυμνάσιο στο οδόστρωμα της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά

Η διάνοιξη της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά έχει αφήσει κάποια εμφανή ανοικτά θέματα, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι η έξοδος των μαθητών του 7ου Γυμνασίου επί της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά γίνεται απευθείας από την έξοδο της αυλής σε ένα σκαλοπάτι με ύψος περίπου μισό μέτρο. Το σκαλοπάτι αυτό οδηγεί απευθείας στο οδόστρωμα όπου κινούνται οχήματα, εφόσον δεν υπάρχει πεζοδρόμιο.

Πρόταση

Εδώ και πολύ καιρό έχει υποβληθεί αίτημα στις υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου ώστε να τοποθετηθεί ένα κάγκελο το οποίο θα αποτρέπει την άμεση έξοδο των μαθητών από τον αύλειο χώρο προς το οδόστρωμα, αλλά και να μοιραστεί το ένα (μεγάλο) σκαλοπάτι σε δύο μικρότερα.

Παντελής απουσία πεζοδρομίων

Σε καμία από τις τέσσερις οδούς που περικλείουν τα δύο σχολεία δεν υπάρχει κανενός είδους πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη η καθημερινή μετακίνηση των περίπου 900 συνολικά μαθητών που φοιτούν στα δύο σχολεία. Ακόμα και στο τμήμα της οδού Φάνη Κλεάνθη από την οδό Νεοφύτου Βαρδαλά έως την οδό Αριδαίας οι νέες οικοδομές που έχουν κτιστεί έχουν "πεζοδρόμιο" πλάτους περίπου 50 εκατοστών!
Η απουσία πεζοδρομίων κάνει επικίνδυνη την κίνηση όχι μόνο των πεζών αλλά και των οχημάτων, εφόσον για παράδειγμα στη γωνία των οδών Φάνη Κλεάνθη και Νεοφύτου Βαρδαλά (αλλά και στη γωνία των οδών Νεοφύτου Βαρδαλά και Παναγίας Αλατσάτων) η ορατότητα είναι μηδενική, με ότι αυτό σημαίνει, με δεδομένο το ιδιαίτερα νεαρό της ηλικίας της πλειοψηφίας των οδηγών στις συγκεκριμένες οδούς.

Πρόταση

Συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη η κατασκευή πεζοδρομίων περιμετρικά του κτηριακού συγκροτήματος. Ενδεχομένως να υποστηρίξει κάποιος ότι η κατασκευή πεζοδρομίων δεν αποτελεί άμεση κυκλοφοριακή ρύθμιση που είναι και το θέμα της διαβούλευσης. Ωστόσο, σύμφωνα με τις υπηρεσίες του Δήμου δεν μπορούν να χαραχθούν διαβάσεις, εάν δεν υπάρχουν στις οδούς πεζοδρόμια.

Διαγράμμιση διαβάσεων

Διαγράμμιση διάβασης έχει γίνει επί της οδού Φάνη Κλεάνθη όπου η διάβαση οδηγεί από την πόρτα της αυλής του σχολείου προς... τον απέναντι τοίχο χωρίς να υπάρχει πεζοδρόμιο. Σας ενημερώνουμε ότι στο συγκεκριμένο σημείο η οδός Φάνη Κλεάνθη έχει πλάτος 4 μέτρα περίπου από τοίχο σε τοίχο χωρίς φυσικά κανένα πεζοδρόμιο!
Επίσης, έχει γίνει διαγράμμιση διάβασης επί της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά από την πόρτα της αυλής του σχολείου προς... το απέναντι χωράφι και πάλι περιέργως χωρίς να υπάρχει πεζοδρόμιο. Μάλιστα οι δύο από τις τέσσερις πινακίδες της τροχαίας που τοποθετήθηκαν από τον Δήμο (για να ρυθμίζουν την απαγόρευση στάθμευσης πάνω στις διαβάσεις) τοποθετήθηκαν στο χώμα του χωραφιού με αποτέλεσμα να πέσουν από... τον αέρα.

Πρόταση

Συνεπώς, δεύτερη επιτακτική ανάγκη είναι η δημιουργία λειτουργικών διαβάσεων πεζών, η δημιουργία των οποίων είναι μάλλον δύσκολη, εφόσον (σύμφωνα με τις υπηρεσίες του Δήμου) απαιτεί την ύπαρξη πεζοδρομίων τα οποία και θα πρέπει να κατασκευαστούν.

Στάση σχολικού λεωφορείου και διαβάσεις πεζών στην οδό Θανάση Σκουλά

Πολλοί μαθητές του 7ου Γυμνασίου χρησιμοποιούν το λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ, το οποίο έχει εκμισθωθεί για αυτόν τον λόγο. Το λεωφορείο αυτό παραλαμβάνει τους μαθητές το μεσημέρι από την οδό Θανάση Σκουλά (δίπλα στο περίπτερο, λίγο πριν από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Παπαναστασίου).
Η διεύθυνση του 7ου Γυμνασίου αλλά και μεμονωμένα μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων έχουν επανειλημμένα υποβάλει στον Δήμο Ηρακλείου αιτήματα για να γίνει διαγράμμιση διαβάσεων πεζών επί της οδού Θανάση Σκουλά η οποία έχει αρκετά μεγάλο πλάτος και τη διασχίζουν πολλά παιδιά καθημερινά, είτε για να επιβιβαστούν στο λεωφορείο είτε για να μεταβούν στις οικίες τους (όσα κατοικούν βόρεια της οδού Θανάση Σκουλά) το μεσημέρι, είτε στο σχολείο τις πρωινές ώρες. Η απάντηση των υπηρεσιών του Δήμου είναι ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει επειδή η οδός Θανάση Σκουλά δεν διαθέτει πεζοδρόμια... αν και όπως αναφέρεται παραπάνω διαβάσεις σε οδούς χωρίς πεζοδρόμια έχουν διαγραμμιστεί περιμετρικά του σχολικού συγκροτήματος.
Στη στάση επί της οδού Θανάση Σκουλά όχι μόνο δεν υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις πεζών, οι οποίες θα έπρεπε να έχουν φωτεινή σηματοδότηση, για να διασχίσουν τα παιδιά το οδόστρωμα προς τη στάση (όπως αναφέρεται παραπάνω) αλλά ούτε ένα στέγαστρο. Είναι απαράδεκτο να περιμένουν τόσα παιδιά στη στάση και να μην υπάρχει ένα στέγαστρο (και μάλιστα των κατάλληλων διαστάσεων) για την ασφάλεια και την προστασία των παιδιών από τη βροχή και το κρύο.

Πρόταση

Στην οδό Θανάση Σκουλά και συγκεκριμένα στην προέκταση της οδού Φάνη Κλεάνθη θα πρέπει να γίνουν πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών με φωτεινό σηματοδότη και στον χώρο της στάσης του λεωφορείου θα πρέπει να κατασκευαστεί λειτουργικό στέγαστρο κατάλληλων διαστάσεων για τους μαθητές που περιμένουν το λεωφορείο.

Πινακίδες σημάτων οδικής κυκλοφορίας

Κυρίως τις πρωινές ώρες στις περιμετρικές οδούς του κτηριακού συγκροτήματος κυκλοφορούν (πολλές φορές με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα) οχήματα τα οποία παραβιάζουν την εκ δεξιών προτεραιότητα. Μικρής έκτασης τρακαρίσματα δεν είναι καθόλου σπάνια. Σκοπός είναι να περιορίσουμε την πιθανότητα ατυχήματος ή και δυστυχήματος.

Πρόταση

Θα μπορούσαν να τοποθετηθούν, στις περιμετρικές οδούς, πινακίδες STOP οι οποίες θα δηλώνουν με μεγαλύτερη σαφήνεια σε μερικούς "οδηγούς" οχημάτων το ποιός έχει προτεραιότητα.

Τρόποι μείωσης της ταχύτητας και της κίνησης στις οδούς

Πριν από αρκετά χρόνια είχε γίνει επίσημη πρόταση από το 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου για την τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας (σαμαράκια) περιμετρικά του σχολικού συγκροτήματος. Η απάντηση του Δήμου ήταν ότι αυτό δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία. Πρόσφατα στη λεωφόρο Κνωσού τοποθετήθηκαν στο οδόστρωμα κάποια (φωσφορίζοντα) αντικείμενα τα οποία έχουν και αυτόν τον σκοπό (δηλαδή της μείωσης της ταχύτητας).

Πρόταση

Ίσως κάποια λύση (σαν αυτήν που έχει πρόσφατα χρησιμοποιηθεί τη λεωφόρο Κνωσού) για τη μείωση της ταχύτητας να είναι εφικτή.
Επίσης, για να μειωθεί η κίνηση των οχημάτων στις οδούς γύρω από το σχολικό συγκρότημα θα μπορούσαν να  μονοδρομηθούν οι παράλληλες οδοί ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται τα σχολεία.

Ιδιαίτερα χαμηλός φωτισμός τις βραδινές ώρες

Περιμετρικά του κτηριακού συγκροτήματος υπάρχει ιδιαίτερα χαμηλός φωτισμός, τις νυχτερινές ώρες, με αποτέλεσμα η διέλευση των πεζών να γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη. Αρκετές φορές έχουμε γίνει μάρτυρες διαμαρτυριών περίοικων ότι μαθητές (αλλά και όχι μόνο) που συγκεντρώνονται περιμετρικά του κτηριακού συγκροτήματος τις βραδινές ώρες δημιουργούν διάφορα προβλήματα, φωνάζοντας, γράφοντας στους τοίχους του σχολείου κ. α. Αυτό το μαρτυρούν και τα σκουπίδια τα οποία βρίσκουμε κάθε πρωί στις εισόδους του σχολείου.

Πρόταση

Να ενισχυθεί τις βραδινές ώρες ο φωτισμός των οδών περιμετρικά του κτηρίου.

Επίλογος

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν 19 έτη από την έναρξη λειτουργίας του 7ου Γυμνασίου και του 2ου ΕΠΑΛ. Τα δύο σχολεία εξυπηρετούν σε καθημερινή βάση περίπου 900 μαθητές. Οι μόνες (τουλάχιστον εμφανείς) κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια είναι η διάνοιξη της οδού Νεοφύτου Βαρδαλά και η διαγράμμιση των διαβάσεων πεζών (με τη "λειτουργικότητα" που περιγράφεται αναλυτικά παραπάνω).
Στον τίτλο της απόφασης (για τη διαβούλευση) υπάρχει η φράση "συνθηκών κυκλοφορίας ευάλωτων χρηστών". Από όσα αναφέρονται αναλυτικά παραπάνω, είναι φανερό ότι υπάρχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα κυκλοφορίας όλων των χρηστών, πόσο μάλλον των ευάλωτων χρηστών. Το 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου είναι το μοναδικό γυμνάσιο του νομού το οποίο έχει ιδρυμένο (με το ΦΕΚ 1494/2003 τ. Β) τμήμα ένταξης μαθητών με προβλήματα όρασης. Η ίδρυση και λειτουργία ενός τέτοιου τμήματος απαιτεί και κάποιες συγκεκριμένες υποδομές και συνθήκες όχι μόνο μέσα στον χώρο του σχολείου αλλά και έξω από αυτόν.
Γνωρίζουμε ότι η συγκεκριμένη διαβούλευση στοχεύει σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς κάποια σημαντικά προβλήματα συνδέονται μεταξύ τους σε μια άρρηκτη κυκλική αλυσίδα με αποτέλεσμα τελικά να μην ολοκληρώνεται με επιτυχία τίποτα (ή σχεδόν τίποτα). Αλλά... ας μην είμαστε απαισιόδοξοι. Θα δούμε.

Σας ευχαριστούμε.
Ο Σύλλογος διδασκόντων του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου
2 Δεκεμβρίου 2021


Copyright © 2025 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.