Εργασίες μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας
Κατά το Γ’ τρίμηνο του σχ. έτους 2013-14, στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας, εκπονήθηκαν από τους μαθητές εργασίες που αφορούν ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου που μελετά η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας και που απασχολούν την τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα. Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές της Β΄ τάξης του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου ήταν τα εξής: α) Κυκλοφοριακή Αγωγή - Οδική Συμπεριφορά β) Περιβαλλοντικά Προβλήματα της Πόλης μου γ) Συμπεριφορά του Έφηβου Καταναλωτή Σκοπός των εργασιών αυτών ήταν πρωτίστως η προσέγγιση των μαθητών σε θέματα που μας απασχολούν καθημερινά και πλήττουν το κοινωνικό σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής είναι ένα ζήτημα που απασχολεί γενικώς τη χώρα μας και η έλλειψη σωστής οδικής συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να είναι από τους πρωταθλητές παγκοσμίως σε τροχαία ατυχήματα. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η έλλειψη παιδείας είναι ο καλύτερος σύμμαχος στα τροχαία ατυχήματα και στη λανθασμένη οδική συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια, γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του θέματος με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, καθώς επίσης και από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Όμως, η αδυναμία του ελληνικού σχολείου, μέχρι σήμερα, να προσεγγίσει και να εντάξει συστηματικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής και σχετικές δράσεις έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη διαιώνιση του φαινομένου. Στη συνέχεια, το δεύτερο θέμα των εργασιών, εκείνο δηλαδή των περιβαλλοντικών προβλημάτων, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο με συνεχώς αυξανόμενες επιπτώσεις για κάθε έμβιο ον στον πλανήτη μας. Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η καταγραφή των περιβαλλοντικών προβλημάτων και δη εκείνων που ταλανίζουν περισσότερο την πόλη του Ηρακλείου. Η αναζήτηση λύσεων και η υιοθέτηση περιβαλλοντικής συνείδησης ήταν ο απώτερος στόχος. Τέλος, το θέμα της συμπεριφοράς του έφηβου καταναλωτή τέθηκε, για να κατανοήσουν οι μαθητές ότι πρέπει ως καταναλωτές να θέτουν προτεραιότητες, να ιεραρχούν τις ανάγκες τους, να κάνουν συμφέρουσες και σωστές αγορές, να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να διαχειρίζονται με ορθολογιστικό τρόπο τα οικονομικά τους. Ευχαριστώ θερμά τους μαθητές για τη συνεργασία, τους αξίζουν συγχαρητήρια! Με εκτίμηση η καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ 15) |