Κορωνοϊός - Covid19

Εξουσιοδοτημένοι Χρήστες (Μέλη)

Σύνδεση Διαχειριστή

Επισκέψεις

529954
ΣήμεραΣήμερα12
ΧτεςΧτες144
Αυτή τη βδομάδαΑυτή τη βδομάδα296
Αυτό το μήναΑυτό το μήνα2003
ΣύνολοΣύνολο529954
IP διεύθυνση:216.73.216.149
Μέλη 0
Επισκέπτες 9

Εργασίες μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας

Κατά το Γ’ τρίμηνο του σχ. έτους 2013-14, στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας, εκπονήθηκαν από τους μαθητές εργασίες που αφορούν ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου που μελετά η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας και που απασχολούν την τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα. Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές της Β΄ τάξης του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου ήταν τα εξής:

α) Κυκλοφοριακή Αγωγή - Οδική Συμπεριφορά

β) Περιβαλλοντικά Προβλήματα της Πόλης μου

γ) Συμπεριφορά του Έφηβου Καταναλωτή

Σκοπός των εργασιών αυτών ήταν πρωτίστως η προσέγγιση των μαθητών σε θέματα που μας απασχολούν καθημερινά και πλήττουν το κοινωνικό σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής είναι ένα ζήτημα που απασχολεί γενικώς τη χώρα μας και η έλλειψη σωστής οδικής συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να είναι από τους πρωταθλητές παγκοσμίως σε τροχαία ατυχήματα. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η έλλειψη παιδείας είναι ο καλύτερος σύμμαχος στα τροχαία ατυχήματα και στη λανθασμένη οδική συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια, γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του θέματος με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, καθώς επίσης και από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Όμως, η αδυναμία του ελληνικού  σχολείου, μέχρι σήμερα, να προσεγγίσει και να εντάξει συστηματικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής και σχετικές δράσεις έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη διαιώνιση του φαινομένου.

Στη συνέχεια, το δεύτερο θέμα των εργασιών, εκείνο δηλαδή των περιβαλλοντικών προβλημάτων, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο με συνεχώς αυξανόμενες επιπτώσεις για κάθε έμβιο ον στον πλανήτη μας. Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η καταγραφή των περιβαλλοντικών προβλημάτων και δη εκείνων που ταλανίζουν περισσότερο την πόλη του Ηρακλείου. Η αναζήτηση λύσεων και η υιοθέτηση περιβαλλοντικής συνείδησης ήταν ο απώτερος στόχος.

Τέλος, το θέμα της συμπεριφοράς του έφηβου καταναλωτή τέθηκε, για να κατανοήσουν οι μαθητές ότι πρέπει ως καταναλωτές να θέτουν προτεραιότητες, να ιεραρχούν τις ανάγκες τους, να κάνουν συμφέρουσες και σωστές αγορές, να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να διαχειρίζονται  με ορθολογιστικό τρόπο τα οικονομικά τους.
Γενικότερος στόχος των προαναφερθέντων θεμάτων ήταν η προσέγγιση- καταγραφή,  η ευαισθητοποίηση, η ενημέρωση,  η εξεύρεση λύσεων και η υιοθέτηση σωστών συμπεριφορών για τα υπό εξέταση  θέματα, όχι μόνο για τους μαθητές,  που ούτως ή άλλως επιδεικνύουν περισσότερη ωριμότητα και ευαισθησία από εμάς τους μεγάλους, ειδικά στα θέματα περιβάλλοντος, αλλά για όλους εκείνους που οι ίδιοι οι μαθητές ευαισθητοποίησαν με την ενασχόλησή τους με το υπό εξέταση θέμα ή θα ευαισθητοποιήσουν στο μέλλον ως ενεργοί πολίτες,  καθώς επίσης και γι’αυτούς που θα αναζητήσουν και θα διαβάσουν τις εργασίες των παιδιών μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας του σχολείου μας. Οι εργασίες που ξεχώρισαν φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα και στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Ευχαριστώ θερμά τους μαθητές για τη συνεργασία, τους αξίζουν συγχαρητήρια!

Με εκτίμηση η καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ 15)
Κοντομανώλη Μαριλένα

Copyright © 2025 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.