Κορωνοϊός - Covid19

Εξουσιοδοτημένοι Χρήστες (Μέλη)

Σύνδεση Διαχειριστή

Επισκέψεις

531982
ΣήμεραΣήμερα29
ΧτεςΧτες78
Αυτή τη βδομάδαΑυτή τη βδομάδα177
Αυτό το μήναΑυτό το μήνα107
ΣύνολοΣύνολο531982
IP διεύθυνση:216.73.216.217
Μέλη 0
Επισκέπτες 4

Μαθήματα χρήσης διαδραστικών πινάκων για εκπαιδευτικούς

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Εισαγωγικό σημείωμα από τη διευθύντρια του σχολείου:

Χάρη στις επίπονες προσπάθειες, τη συναδελφική διάθεση και το ζήλο για καινοτόμες δράσεις, γνωρίσματα που χαρακτηρίζουν τον συνάδελφο κ. Ζαχ. Τσαμάνδουρα, δίνεται στα χέρια των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ένα πολύτιμο εργαλείο για τη χρήση των διαδραστικών πινάκων. Ένα εργαλείο το οποίο αναμφισβήτητα θα διευκολύνει το έργο του δασκάλου και θα δώσει νέες δυνατότητες τόσο για τον εμπλουτισμό και την ανανέωση του διδακτικού έργου όσο και της μαθησιακής διαδικασίας. Ευχόμενη το όλο εγχείρημα να τύχει της ανταπόκρισης που του αξίζει, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον ακαταπόνητο οραματιστή νέων καναλιών προσέγγισης της γνώσης.

Αντωνία Μαρμαρέλη
Δ/ντρια 7ου Γυμνασίου

 


Σημείωμα του κ. Τσαμάνδουρα:
Από τον Ιούνιο του 2011 στο 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης ξεκινήσαμε την προσπάθεια ένταξης των διαδραστικών συστημάτων και την παιδαγωγική - διδακτική αξιοποίηση τους στο σχεδιασμό και την εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών σεναρίων μέσα στην τάξη. Για την υποστήριξη των συναδέλφων και για την εξοικείωση με την δομή - την φιλοσοφία των διδακτικών σεναρίων με την χρήση του διαδραστικού πίνακα, χρησιμοποιώ την ανοικτή σύγχρονη πλατφόρμα «η-τ@ξη» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Η ιδιομορφία αυτής της υποστήριξης είναι ότι οι συνάδελφοι είναι διαφορετικών ειδικοτήτων και ότι έχουν διαφορετική εξοικείωση με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Γι αυτό τον λόγο χρησιμοποιώ μέσα από την ηλεκτρονική τάξη:

  • Την επεξήγηση του εννοιολογικού θεωρητικού πλαισίου και των βασικών τεχνικών λειτουργιών σε συνδυασμό με τα διδακτικά σενάρια που προτείνονται στην επιμόρφωση και των δύο επιπέδων με βάση την εμπειρία συναδέλφων στη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών και διαδραστικών συστημάτων.
  • Τα videos που εξηγούν την χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών και διαδραστικών συστημάτων.
  • Τις προτάσεις συνδέσμων για αξιοποίηση υλικού από το διαδίκτυο και γνωριμία με τις εφαρμογές web 2.0 με δυνατότητες ενεργού εμπλοκής των χρηστών στην οποία είναι ενσωματωμένα όλα τα βιβλία που αναπτύσσονται σε ψηφιακή μορφή, εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (εκπαιδευτικά παιχνίδια, μικροπειράματα, animations, videos, υπερσυνδέσμους, κλπ) και τέλος
  • Τις παραπομπές μέσα από το Π.Σ.Δ. σε εργασίες συναδέλφων που περιγράφουν σχέδια μαθημάτων ανά ειδικότητα.


Ο σκοπός αυτής της προσπάθειας μου είναι:

Η παιδαγωγική αξιοποίηση μέσα από την σελίδα του σχολείου μας του «η-τ@ξη» ενός ολοκληρωμένου εργαλείου βασισμένο στον Παγκόσμιο Ιστό για την ηλεκτρονική διαχείριση τάξης και της εφαρμογής του διαδραστικού πίνακα στη τάξη, γιατί προσωπικά πιστεύω ότι η χρήση τους ενισχύουν την μαθητοκεντρική και συνεργατική μάθηση αρκεί οι συνάδελφοι να κατανοήσουν τον τρόπο αξιοποίηση τους.

Στόχος:

  • Η αποδοχή και η αξιοποίηση των νέων εργαλείων οργάνωσης και σχεδιασμού της διδασκαλίας και η παιδαγωγική – διδακτική αξιοποίηση τους,
  • Οι διδακτικοί και μαθησιακοί στόχοι να οριοθετούνται ουσιαστικά να αφορούν τον προσδιορισμό, τη γνώση, την κατανόηση, την εφαρμογή και την τελική κριτική σκέψη.
  • Η εξοικείωση με τη δομή και τη φιλοσοφία των διδακτικών σεναρίων και η εφαρμογή τους με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα,
  • Η απομυθοποίηση ότι τα νέα εργαλεία της εκπαίδευσης απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και εξειδικευμένες τεχνικές δεξιότητες,
  • Η αναζήτηση και ο εντοπισμός διαδραστικών εφαρμογών, η αξιοποίηση τους για τα γνωστικά αντικείμενα κάθε ειδικότητας συναδέλφων του Γυμνασίου, με την βοήθεια συνδέσμων που προτείνονται,
  • Η αξιοποίηση υλικού και η εξοικείωση με την δομή και την φιλοσοφία των διδακτικών σεναρίων παράλληλα με την χρήση του διαδραστικού πίνακα, και τέλος
  • Να ξεπεραστούν οι φόβοι χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής - Επικοινωνιών και διαδραστικών συστημάτων, με τον πειραματισμό της χρήσης μέσα από την ηλεκτρονική τάξη μου και η «ανακάλυψη» - κατανόηση της άποψης ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν ψευδαισθήσεις σχετικά με την διδακτική αξιοποίηση της τεχνολογίας στην σχολική τάξη και ότι "δεν διδάσκομε τεχνολογία αλλά διδάσκομε μαθητές".

Ζαχαρίας Ν. Τσαμάνδουρας
Καθηγητής πληροφορικής 7ου Γυμνασίου

 


Σύνδεση διαδραστικού:

Για να κατεβάσετε το αρχείο με το video πατήστε εδώ.

Παρουσίαση ηλεκτρονικής τάξης:

Για να κατεβάσετε το αρχείο με το video πατήστε εδώ.

Εφαρμογή των εργαλείων του διαδραστικού πίνακα:

Για να κατεβάσετε το αρχείο με το video πατήστε εδώ.

Παρουσίαση χρήσης διαδραστικού πίνακα:

Για να κατεβάσετε το αρχείο με το video πατήστε εδώ.

Πλήρης εφαρμογή του διαδραστικού πίνακα και μια διαδραστική εφαρμογή από το ψηφιακό σχολείο:

Για να κατεβάσετε το αρχείο με το video πατήστε εδώ.

Copyright © 2025 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.