Η ΚΝΩΣΣΟΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Κατηγορία: Βιωματικές δράσεις σχολικού έτους 2015-2016
Τελευταία Ενημέρωση Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2016 23:13
Δημοσιεύτηκε Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016 11:01

Ονοματεπώνυμο:  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ
Ειδικότητα: ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Τάξη: Γ ( Γ2, Γ3, Γ4, Γ5)
Τίτλος θέματος βιωματικής δράσης: "Η ΚΝΩΣΣΟΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ  ΣΗΜΕΡΑ"

Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 πραγματοποιήσαμε βιωματικές δράσεις που σκοπό είχαν να ενστερνιστούν οι μαθητές αξίες όπως η ισότητα, η αλληλεγγύη, ο αυτοσεβασμός,η δικαιοσύνη. Τους δόθηκε, λοιπόν, η ευκαιρία, μέσα από την ομάδα στην οποία ανήκε ο καθένας, να αναγνωρίσουν την αξία της συνεργασίας, να επιτύχουν κοινούς στόχους και να αντιμετωπίσουν τυχόν αστοχίες και λάθη. Όσο για το θέμα, η επιλογή για την Κνωσσό οφείλεται στο γεγονός ότι ο αρχαιολογικός χώρος είναι πολύ κοντά στο σχολείο και ο τόπος κατοικίας των παιδιών βρίσκεται πολύ κοντά σ’αυτόν .Τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τον Μινωικό πολιτισμό, επιμέρους πτυχές του π.χ θρησκεία, εκπαίδευση, αθλήματα ,τελετές, γραφή, καθημερινή ζωή, εμπόριο κ.λπ. Επίσης, το πώς μέσα από το πέρασμα τόσων αιώνων διατηρείται η Κνωσσός σήμερα και τι κοινό έχει με την τότε πρωτεύουσα του Μινωικού πολιτισμού. Στην αρχή συγκροτήσαμε ομάδες των πέντε ατόμων και στη συνέχεια έγινε η επιλογή του θέματος. Δόθηκαν στους μαθητές ορισμένα διερευνητικά ερωτήματα και τους ζητήθηκε να βρουν πληροφορίες σχετικές με το θέμα. Επίσης, δημιούργησαν ερωτηματολόγιο το οποίο απαντήθηκε από άλλους συμμαθητές. H κάθε ομάδα παρουσίασε σεpowerpointτα αποτελέσματα της εργασίας της παίρνοντας αφορμή απ’ αυτά που είδαν. Ακόμη, παρουσίασαν δύο θεατρικά δρώμενα: το ένα με τίτλο ‘’Θησέας και Μινώταυρος’’ και το άλλο με τη μορφή παρωδίας ‘’πώς βλέπω την Κνωσσό σήμερα’’. Επίσης, δημιούργησαν κολάζ παραθέτοντας σχόλια. Οι δυσκολίες που συνάντησαν τα παιδιά έγιναν αφορμή για ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από τη στιγμή που κλήθηκαν να τις αντιμετωπίσουν μόνα τους με δημοκρατικό τρόπο [δηλ.να αυτενεργήσουν].