Διασχολική συνδιδασκαλία 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου – Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Τελευταία Ενημέρωση Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015 10:13
Δημοσιεύτηκε Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015 09:48

Μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου με τους συνοδούς καθηγητές τους επισκέφθηκαν το σχολείο μας την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 προκειμένου να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και να συζητήσουν γι’ αυτές με δικούς μας μαθητές στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων από μετάφραση της Β’ Τάξης (Ιλιάδα). Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Γιώργος Φανουράκης (Β’ Τάξη), Θανάσης Πυλιώτης (Β’ Τάξη), Βασιλική Τζιράκη (Γ’ Τάξη), Νέλη Κυρίκου (Α’ Τάξη), Εύα Παγωνίδη (Β’ Τάξη) και Μιχάλης Πρασανάκης (Β’ Τάξη), που συμμετέχουν στον Όμιλο του σχολείου τους με τίτλο: «Πλατωνική μυθολογία: ο μύθος της χαμένης Ατλαντίδας» παρουσίασαν τις εργασίες τους στους μαθητές του Β3 τμήματος του σχολείου μας και τους δίδαξαν… πλατωνικές θεωρίες με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο. Μέσα από παρουσιάσεις, σημειώσεις και με σωκρατική διαλεκτική γνώρισαν στους δικούς μας μαθητές τον Πλάτωνα και τις απόψεις που παραθέτει στο έργο του Πολιτεία σε σχέση με τους θεούς. Κοινό σημείο αναφοράς των μαθητών ήταν ο ρόλος των θεών στα έργα του Ομήρου, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Έτσι, οι μαθητές του Β3 μίλησαν για τους θεούς, όπως τους παρουσιάζει ο Όμηρος, επισημαίνοντας ότι η συμπεριφορά τους στην Οδύσσεια διαφοροποιείται από εκείνη στην Ιλιάδα εξηγώντας και τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Στη συνέχεια, με μέθοδο «μαιευτική», κατά τον Σωκράτη, με ερωταποκρίσεις, οι μαθητές του Πειραματικού δίδαξαν τον ρόλο του θεού στην Πολιτεία του Πλάτωνα και παρουσίασαν ένα θεό διαφορετικό από τον ομηρικό (αμετάβλητο, αγαθό, όχι τιμωρό…). Αυτό που έκανε εντύπωση σ’ εμάς τους διδάσκοντες ήταν το ότι οι μαθητές και των δύο σχολείων έδειξαν ωριμότητα, κριτική και στοχαστική διάθεση πρωτοφανή για την ηλικία τους. Διατύπωναν τους προβληματισμούς τους και τις απορίες τους σε θέματα όπως «τι είναι αλήθεια και τι ψέμα», «πώς ο αγαθός θεός είναι ή δεν είναι τιμωρός», «τι είναι αγαθό» κ.λπ. με τέτοια σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ώριμη σκέψη που μας αιφνιδίασαν και μας έκαναν να νιώσουμε υπερήφανοι που έχουμε τέτοιους μαθητές. Οφείλουμε δε να τονίσουμε ότι παρά τη διάρκεια των τεσσάρων διδακτικών ωρών – αντί των δύο όπως προβλεπόταν- της διδασκαλίας, πολλά ερωτήματα μένουν να συζητηθούν. Ευελπιστούμε, λοιπόν, να συναντηθούμε εκ νέου.

Ευχαριστούμε τους καθηγητές του συγκεκριμένου Ομίλου του Πειραματικού Γυμνασίου, κ. Ε. Σπηλιωτάκη, Διευθυντή του Π.Π.Γ. Ηρακλείου και την κ. Α. Χαρκιωτάκη, καθηγήτρια φιλόλογο του ίδιου σχολείου, για τη συνεργασία τους, την κ. Μόσιου που συνόδευσε τα παιδιά, την κ. Μαρμαρέλη, Διευθύντρια του 7ου Γυμνασίου που ήρθε σε συνεννόηση με τον κ. Σπηλιωτάκη, καθώς και τους συναδέλφους του σχολείου μας που παρακολούθησαν τη διδασκαλία. Υπεύθυνη για την προετοιμασία των μαθητών του Β3 τμήματος ήταν η διδάσκουσα την Ιλιάδα, κ. Σ. Αμοναχάκη. Συγχαρητήρια στα παιδιά και των δύο σχολείων για την αξιοπρεπέστατη παρουσία τους.