Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, ενός φαινομένου της σχολικής κοινότητας με δυσάρεστες συνέπειες για τη ζωή των μαθητών, που ολοένα παίρνει τραγικότερες διαστάσεις. Σύμφωνα με την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) «ως σχολικός εκφοβισμός ορίζεται η εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση σωματικού ή και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει σωματική βία (χτυπήματα, γροθιές κ.ά.), απειλές, εκβιασμούς, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία, διάδοση φημών, εσκεμμένο αποκλεισμό κάποιων παιδιών από κοινωνικές και σχολικές δραστηριότητες, σεξουαλική παρενόχληση, κλοπές των αντικειμένων του θύματος, παρενόχληση μέσω διαδικτύου».
Με αφορμή αυτή την ημέρα, την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015, ενημερώσαμε τους μαθητές μας για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, συζητήσαμε, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και παρουσιάσεις, δημιουργήσαμε εικαστικά έργα για να δώσουμε κι εμείς το στίγμα μας κατά της βίας και του εκφοβισμού.
Συγκεκριμένα, αφιερώθηκαν δύο διδακτικές ώρες κατά τις οποίες οι μαθητές της Α’ Τάξης παρακολούθησαν στο αμφιθέατρο του σχολείου μας εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση μεταξύ μαθητών και μαθητών - εκπαιδευτικών σχετικά με τους ρόλους εκείνων που εμπλέκονται στο bullying και τα αίτια που οδηγούν σε τέτοιου είδους συμπεριφορές. Ακούστηκαν οι απόψεις τους, διατυπώθηκαν οι προβληματισμοί τους, εκφράστηκαν οι φόβοι τους κι εκδηλώθηκε η επιθυμία τους να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια για την πρόληψη και τον τερματισμό του εκφοβισμού. Δεσμεύτηκαν ως προς τη δημιουργία ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος, όπου θα μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους -κοινωνικούς και μαθησιακούς- χωρίς να φοβούνται.
Παράλληλα, οι μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους μέσα από εικαστικά έργα, που οι ίδιοι δημιούργησαν και ανάρτησαν στην είσοδο του σχολείου μας.
Το bullying δεν είναι πάντα ορατό κι ένας λόγος που το καθιστά δυσδιάκριτο είναι ο φόβος των μαθητών να το ομολογήσουν και η λανθασμένη αντίληψη πως κάτι τέτοιο θα δήλωνε την προσωπική τους αδυναμία!
Την επιμέλεια για την οργάνωση των δραστηριοτήτων είχαν οι καθηγήτριες κ.κ. Μ. Μεϊδάνη και Σ. Αμοναχάκη. Για τα εικαστικά έργα των μαθητών υπεύθυνη ήταν η κ. Πολιτοπούλου.