Δράσεις κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, Μάρτιος 2022

Κατηγορία: Εκδηλώσεις, Ομιλίες κλπ
Τελευταία Ενημέρωση Κυριακή, 29 Μαΐου 2022 21:01
Δημοσιεύτηκε Τρίτη, 10 Μαΐου 2022 20:48

«6 Μαρτίου - Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού / Μη φοβάσαι! Σπάσε την ανοχή! Σπάσε τη σιωπή!

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
[…] Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization), χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες[…]».

Πηγή: ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ,

https://www.iky.gr/el/iky-rss/item/2196-6-martiou-panellinia-imera-kata-tis-sxolikis-vias-kai-tou-ekfovismoy-min-fovasai-spase-tin-anoxi-spase-ti-siopi

Με αφορμή την 6η Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις με σημείο αναφοράς τη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό, χωρίς να παραλείψουμε και τον διαδικτυακό, μεταξύ των μαθητών. Στόχος μας η ενημέρωση, η ανάδειξη του προβλήματος, η συζήτηση, ο προβληματισμός, η εύρεση τρόπων – αν όχι καταπολέμησης τού φαινομένου – τουλάχιστον αντιμετώπισης και περιορισμού του. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί και μαθητές, φωνάξαμε ένα ηχηρό «όχι» στη σχολική βία.

Μέσα από συνομιλία με τους μαθητές στην τάξη, διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, παρακολούθηση video και παραγωγή εικαστικού υλικού προσπαθήσαμε να τους ευαισθητοποιήσουμε, να τους κάνουμε να μπουν στη θέση του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή, να ερμηνεύσουν τη συμπεριφορά και τα κίνητρά τους και να προτείνουν οι ίδιοι τρόπους αντιμετώπισης. Μιλήσαμε για τον σεβασμό στον εαυτό μας και τον συμμαθητή μας, την ανοχή στο διαφορετικό, την αλληλεγγύη.

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στα τμήματα Α1, Α3, Α4, Β1, Β3, Β4, Β5, Γ1, Γ4 και Γ5 από τις εκπαιδευτικούς Σ. Αμοναχάκη, Π. Διαμαντάκου, Α. Κυριάκου και Ε. Λεμονάκη.